Καφετέριες παντού,καλός καφές πουθενά.

Η οικονομική -και κοινωνική θα έλεγα- κρίση των τελευταίων ετών έχει διαμορφώσει πολύ διαφορετικά τον χάρτη της ελληνικής αγοράς και των πωλήσεων λιανικής. Το μεγαλύτερο φαινόμενο, παρατηρώντας κάθε περιφέρεια καλύτερα, είναι...
   αυτό της αύξησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και ειδικότερα των καφέ-μπαρ. Όπου υπήρχε κατάστημα ένδυσης ή υπόδυσης που δεν κατάφερε να έχει θετικό οικονομικό πρόσημο μέσα στην κρίση, έκλεισε και μετατράπηκε, πωλήθηκε ή... μεταμφιέστηκε σε καφετέρια.
Η αύξηση του αριθμου των καφετεριών, βραχυπρόθεσμα σημαίνει για εμάς τους επαγγελματίες περισσότερες ευκαιρίες εργασίας και για τους καταναλωτές-πελατες σημαίνει καλύτερη ποιότητα σε χαμηλότερες τιμές μιας και αυτό ειναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ανταγωνισμού. Κι όμως, εδώ στην Ελλάδα παντα κάτι κάνουμε απροσεκτα οποτε ένα μέρος (ή πολλά) αυτής της εξίσωσης δεν ειναι σωστά και όλοι ξέρουμε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση: το αποτέλεσμα ειναι λάθος! Αυτοί οι δύσκολοι, οικονομικά, καιροί, δεν συγχωρούν λάθη!
    Το κομμάτι της τιμης των προϊόντων, αλλού λιγότερο και αλλού περισσοτερο, ειναι αρκετά προσεγμένο τον τελευταίο καιρό... Αυτό όμως που χρήζει προσοχής ειναι το ποιοτικό κομμάτι! Όσο πάει και χειροτερεύει η κατάσταση και το πηγάδι δεν έχει πάτο! Πάντα υπήρχε το φαινόμενο της αρπαχτής σε τουριστικές

ή πολυσύχναστες περιοχές με το σκεπτικό "έτσι κι αλλιώς θα έχω πελατες, γιατί να μην τους κλέψω και λιγάκι?" αλλά πλέον το φαινόμενο έχει εξαπλωθεί παντού, κυρίως όμως λόγω της άγνοιας!! Και πως να μην υπάρχει άγνοια όταν οι περισσότεροι που θέλουν να ασχοληθούν με τον καφέ επαγγελματικα, δεν επενδύουν στην γνώση και στην τεχνική? Πως γίνεται να είσαι, ας πούμε, επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και να θέλεις να παίξεις στην καλύτερη ομάδα με τις υψηλότερες απολαβες αλλά να μην κάνεις προπόνηση?? Σου μαθαίνει κάτι καινούργιο η καθημερινή προπόνηση? Όχι πάντα, αλλά εξασκεις αυτά που ξέρεις και γίνεσαι καλύτερος και εξελισσεσαι και δυναμωνεις και το κυριότερο: μέσα από την προπόνηση θέτονται στόχοι! Κάθε μέρα! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το προσωπικό μιας καφετέριας: Πρέπει να εκπαιδεύεται συνεχώς, να εξελισσεται και να μην μένει στάσιμο γιατί ο ανταγωνισμός πλέον δεν συγχωρεί! Ειδικά αν κάποιος επιχειρηματίας σκεφτεί να επενδύσει στον κόσμο του καφέ, το ΠΡΩΤΟ πράγμα που πρέπει να έχει ειναι εκπαιδευμένο προσωπικό και το ΔΕΥΤΕΡΟ να έχει καλα προϊόντα.

Υπάρχουν σχολές και/ή άνθρωποι κατάλληλοι να σας μάθουν σωστά αυτά που πρέπει να ξέρετε, οπότε επενδύστε σε αυτά!! Τα υπόλοιπα είναι απλά το περιτύλιγμα και πρέπει να τα κοιτάτε στο τέλος! Αν σκέφτεστε να ξεκινησετε μια καφετέρια και αρχίσετε από το τι χρώμα θα ειναι οι καναπέδες, πως θα φαίνονται τα φωτιστικά στην γυψοσανιδα, πόσους καλεσμένους θα έχετε στα εγκαίνια κλπ και αφήσετε για το τέλος τις πρώτες υλες και το έμψυχο δυναμικό, τότε μάλλον σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κάθεστε μόνοι σας να θαυμαζετε την υπέροχη δουλειά των μπογιατζηδων στους ωραίους σας τοίχους... Και ενώ διαβάζετε αυτό το άρθρο, κάπου γύρω σας ανοίγει ακόμη μια καφετέρια από κάποιον που λόγω επαγγελματικού αδιεξόδου ίσως πήρε μια επιχορήγηση από το ταμείο ανεργίας, ή ακόμη χειρότερα από τον γιο μιας οικονομικά ευρωστης οικογένειας... Και κάποιοι υπάλληλοι δε θα πληρωθούν τα ημερομίσθια τους αργότερα. Και οι ίδιοι θα αποδώσουν την αποτυχία τους στην οικονομική κρίση.. Και στο μεταξύ οι καταναλωτές θα πληρώνουν για ένα προϊόν που θα μοιάζει μόνο στην περιγραφή με αυτό που παρηγγειλαν...
   Μόνο οι σωστές επιχειρήσεις θα σωθούν, οπότε προσπαθήστε να είστε μέσα σε αυτές!